اسکیت برد

فینگر برد یا اسکیت انگشتی چیه؟

مشخصات، قیمت و خرید فینگربرد یا اسکیت انگشتی- خرید تک دک - اسکیت انگشتی حرفه ای -آموزش اسکیت انگشی-
5/5 - (1 امتیاز)

فینگر برد یا اسکیت انگشتی چیه؟

فینگر برد یا اسکیت انگشتی چیه؟ به نام تک دک هم شناخته میشه دقیقا اسکیت بردیه در سایز خیلی کوچیک‌ ساخته میشه و برای استفاده از آن از انگشتان دست به جای پاها استفاده میشه. 

مشخصات، قیمت و خرید فینگربرد یا اسکیت انگشتی - پیست اسکیت انگشتی - خرید تک دک - بازی اسکیت انگشتی - فینگربرد چوبی - آموزش اسکیت انگشتی یا فینگر برد

فینگربرد یا اسکیت انگشتی که با نام تک دک هم شناخته میشود

فینگر برد یا اسکیت برد انگشتی وسیله خیلی محبوب و پر طرفداری در میان علاقه مندان به ورزش اسکیت برد هست چرا که تمام حرکات اسکیت برد رو‌ با فینگربرد‌ هم میتونن به نمایش بزارن و از نظر ذهنی آمادگیشونو بالا ببرن.

مشخصات، قیمت و خرید فینگربرد یا اسکیت انگشتی- خرید تک دک - اسکیت انگشتی حرفه ای -آموزش اسکیت انگشی-

قطعات فینگربرد حرفه ای

مشخصات، قیمت و خرید فینگربرد یا اسکیت انگشتی- خرید تک دک - اسکیت انگشتی حرفه ای -آموزش اسکیت انگشی-

فینگربرد حرفه ای

حالا چرا به اسکیت انگشتی تک دک هم‌ گفته میشه؟

تک دک در اصل یک برند فینگر برد یا اسکیت انگشتی هست که از قدیم‌ به تولید اسکیت انگشتی یا فینگر برد های آماتور که معمولا ساخته شده از پلاستیک هست معروف بوده و‌ برای همین‌ این‌ اسم‌ میان‌ علاقه مندان این رشته شناخته شده است. 

فینگربرد حرفه ای چه مشخصاتی داره:

فینگربرد حرفه ای دقیقا ورژن کوچک شده یک اسکیت برد هست. همانند اسکیت برد کف تخته طراحی شده و جنس تخته از چوب ،تراک های فلزی و چرخ های لاستیکی و حتی بلبرینگ مخصوص خودشون دارن حتی روی تخته فینگر برد ها هم مثل اسکیت برد گریپ تیپ داره و فقط تنها فرقی که میشه بهش اشاره کرد اینه که حرکات اسکیت برد رو با پا انجام میدن و حرکات فینگربرد یا اسکیت برد انگشتی رو با انگشت دست.

معمولا بازی فینگر برد یا اسکیت انگشتی روی رمپ ها و ریل های کوچک که مخصوص این‌کار ساخته شده  انجام میشه. تمام این وسیله ها دقیقا ورژن کوچک شده وسایل داخل اسکیت پارک های واقعی هست، البته نا گفته نمونه که با فینگربرد روی همه وسیله ها بازی میکنن از جمله میز های کلاس درس ،ناهار خوری، داخل اسکیت پارکها، بانکها، اداره ها و …

مشخصات، قیمت و خرید فینگربرد یا اسکیت انگشتی- خرید تک دک - اسکیت انگشتی حرفه ای -آموزش اسکیت انگشی- زمین مخصوص فینگربرد یا اسکیت برد انگشتی

زمین مخصوص فینگربرد

مسابقات اسکیت انگشتی یا فینگر برد: 

جالبه که بدونید فینگربرد مسابقات جهانی داره و هر سال مسابقات مختلفی برای این رشته برگزار میشه. 

مسابقات مختلف فینگر برد یا اسکیت انگشتی:

Trick Battles – Best Trick – Obstacle Courses – Mini Ramps and Bowls – Team Competitions 

  • مسابقه اسکیت انگشتی Trick Battles: شرکت کننده ها حرکات خود را روی رمپ ها، ریل ها، و تمام‌ موانع به نمایش میزارن و داورها با توجه به سختی حرکات ،استایل و نحوه به نمایش گذاشتن حرکات به شرکت کنندگان امتیاز میدن. و شرکت کننده هایی که بهترین امتیاز رو کشب میکنن به مرحله بعد راه پیدا میکنن.
  • مسابقه اسکیت انگشتی Best Trick: شرکت کننده ها در این‌ مسابقه تمام سعی خودشون میکنن تا بهترین حرکت خودشون رو در منطقه مشخص شده از زمین بازی به نمایش بزارن که بهترین حرکت رو داورها انتخاب میکنن و نفر اول تا سوم رو مشخص میکنن.
  • مسابقه  فینگربرد Obstacle Courses: برای شرکت کننده ها یک مسیر مشخص میشه که باید توانایی خودشون رو در این مسیر با انجام حرکات نشون بدن که با توجه به سختی حرکات،استایل و‌ توانایی فینگربرد باز به آنها امتیاز میدن.
  • مسابقه فینگربرد Mini ramp یا Bowls: تو این سبک از مسابقه فینگربرد باز توانایی خودش رو‌ در انجام حرکات روی رمپ ها یا ترنزیشن ها نشون میده و امتیاز میگیره.
  • مسابقه فینگر برد Team Competitions: این مسابقه به شکل تیمی برگزار میشه که تیم ها در مقابل هم رقابت میکنن و امتیاز میگیرن و امتیاز تیم نهایی مشخص میشه.

2 دیدگاه در “فینگر برد یا اسکیت انگشتی چیه؟

  1. میشه لطفا ابعاد دقیق فینگر برد رو بگین…

    1. محتلف هست. داخل محصولات فینگر برد ها سایزاشون نوشته شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *