سوالات متداول اسکیت برد

در این صفحه سعی میکنیم به سوالات متداولی که در رابطه با اسکیت برد پرسیده میشوند پاسخ بدهیم.
در انتها اگر سوالی برایتان باقی ماند، میتوانید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.
از طریق شماره تماس های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید، خوشحال میشویم بتوانیم به سوالات شما پاسخ بدهیم.

کدام نوع اسکیت بورد برای افراد مبتدی مناسب است؟

به طور کلی اسکیت برد ها به دو منظور استفاده می شوند. دسته اول فقط برای راید کردن و گشت و گذار (کروزرها و لانگ بردها) و دسته دوم برای تریک زدن و حرکات نمایشی (اسکیت بردهای فری استایل).

اینکه بهترین اسکیت بورد برای شخصی که مبتدی است کدام نوع اسکیت برد است به خود شما بستگی دارد.

کروزر؟ لانگ برد؟ اسکیت برد فری استایل؟

اگر میخواهید از اسکیت بردتان به این منظور استفاده کنید که مسیر خانه تا مدرسه را با آن طی کنید یا مثلاً برای خرید از سوپرمارکت محله تان با اسکیت بورد رفت و آمد کنید، در این صورت کروزر ها برای شما مناسب هستند.

یا مثلا اگر میخواهید شیب های تند و پرپیچ و خم را با اسکیت طی کنید، یا میخواهید رقص روی اسکیت بورد را تمرین کنید، در این صورت لانگ برد بهترین گزینه برای شماست.

متداول ترین نوع اسکیت برد اسکیت برد فری استایل می باشد. با این نوع اسکیت برد ها میتوانید در اسکیت پارک ها، تریک زدن را تمرین کنید و به طور مثال با اسکیت بردتان از 5 پله بپرید، روی جدول خیابان ها بروید و اسکیت را 360 درجه زیر پاهایتان بچرخانید. البته به این معنی نیست که با اسکیت بردهای فری استایل نتوانید در خیابان به گشت و گذار بپردازید و مسیرها را با آن طی کنید. اما به دلیل سفت بودن چرخ های اسکیت بورد، نسبت به کروزر و لانگ برد سرعت کمتری خواهید داشت و لرزش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

حال که با انواع اسکیت برد آشنا شدید به سوال اصلی برمیگردیم، بهترین اسکیت برد برای افراد مبتدی کدام اسکیت بورد است؟

افراد مبتدی میتوانند با هر 3 نوع این مدل ها، شروع به یادگیری اسکیت بورد بکنند. اما تصمیم خود را بگیرید که کدام نوع استفاده اسکیت برد علاقه دارید.

هنگام خرید اسکیت برد باید به چه نکاتی توجه کنم؟

خرید اولین اسکیت بورد یک لحظه غرور آفرین است! شما همیشه اولین تخته خود را به یاد خواهید آورد. شما تخته ای می خواهید که عالی به نظر برسد و کیفیت ساخت خوبی داشته باشد تا بهترین شروع را نسبت به بودجه خود داشته باشید.

هرچه تخته شما کیفیت بهتری داشته باشد، تجربه بهتری از اسکیت برد کسب میکنید. در نتیجه دلتان می خواهد بیشتر سوار آن شوید، بیشتر پیشرفت خواهید کرد و به آن پایبند خواهید بود.

به طور معمول اسکیت بوردهای ارزان قیمتی که در فروشگاه های ورزشی و بازار یافت می شوند بی کیفیت هستند و به نسبت قیمتی که برای آنها پرداخت می شود کیفیت و ارزش پایینی دارند.

دلیل این امر آن است که این فروشگاه ها صرفا به پول اهمیت می دهند و نگران نیازهای اولیه کاربر و ارائه یک محصول با کیفیت نیستند.

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که فروشگاهی که میخواهید از آن خرید کنید معتبر باشد و در رابطه با اسکیت اطلاعات کافی داشته باشد و سابقه خوبی در این زمینه داشته باشد.

نکته دوم انتخاب نوع اسکیت بورد است. در رابطه با 3 نوع اسکیت برد کروزر، لانگ برد و اسکیت بورد فری استایل توضیح دادیم، تصمیم خود را بگیرید که کدام مدل را ترجیح می دهید و با توجه به نحوه استفاده خود مدل مناسب را انتخاب کید.

در ادامه به نکات مهم دیگری از جمله چه مارک اسکیت بردی خریداری کنیم؟ چه سایز اسکیت بوردی برای من مناسب است؟ عمر اسکیت برد چه مقدار است؟ و موارد دیگر میپردازیم.

بهترین مارک اسکیت بورد چیست؟

با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید بهترین برندهای معتبر و شناخته شده اسکیت برد در دنیا را پیدا کنید.

Almost , Blind , Zero , Enjoi , Plan B , Flip , Element , …

اما متاسفانه در کشور عزیزمان شاهد هستیم، افراد سودجو شروع به فروش اسکیت بوردهای تقلبی با طرح کپی برندهای فوق میکنند و اسکیت بردهای بی کیفیت را به عنوان اسکیت بورد اورجینال به قیمت گزاف به فروش می رسانند.

اشخاص زیان دیده به دفعات مختلف به ما مراجعه کرده اند و میگویند اسکیت بردی را با مارک Element از بازار خریداری کرده اما تنها پس از چند بار بازی کردن، اسکیت بورد آنها شکسته است یا دیگر درست حرکت نمیکند.

به همین خاطر مسئله خرید اسکیت بورد کمی پیچیده تر می شود و صرفاً دانستن مارک های خوب اسکیت برد کمکی به انتخاب و خرید اسکیت بورد نمیکند.

اسکیت بورد از 5 قطعه مختلف تشکیل شده است.

1- دِک یا همان تخته اسکیت برد (Deck) : که اسکیت بورد سوار بر روی آن می ایستد.

2- تِراک یا محور (Truck) : قسمت فلزی که چرخ ها و بلبرینگ روی آن قرار میگیرد و به تخته متصل میشود. وظیفه پیچیدن به چپ و راست بر عهده این قسمت از اسکیت برد است.

3- گریپ تِیپ (Griptape) یا همان صفحه سنباده ای شکل که بر روی تخته قرار میگیرد و با پای اسکیت بورد سوار اصطکاک ایجاد می کند.

4- بُلبرینگ (Bearing) در داخل هر چرخ 2 عدد بلبرینگ قرار میگیرد و وظیفه چرخاندن چرخ ها بر عهده بلبرینگ است. سرعت اسکیت برد به بلبرینگ بستگی دارد.

5- چرخ ها (Wheels) که در سایزها و دورومتر های مختلف تولید میشوند و برای مصارف مختلف ، میزان سفتی یا نرمی متفاوتی از هم دارند.

کیفیت هرکدام از این قطعات میتواند خوب یا بد باشد. یا حتی جنس خوبی داشته باشد ولی برای شما مناسب نباشد.

برای شناخت یک اسکیت بورد با جنس خوب، باید بتوانید تشخیص دهید هر یک از قطعات فوق کیفیت مناسب را دارا می باشند یا خیر. اما تشخیص این امر نیاز به تجربه زیادی دارد.

پس چاره چیست؟! چگونه تشخیص دهیم اسکیت برد خوب است یا بد؟

این سوال تنها یک پاسخ دارد. از جای معتبر و مطمئن خرید کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید و سابقه خوبی در رشته ورزشی اسکیت بورد داشته باشد. به دنبال مارک خاصی نگردید، ممکن است اسکیت تقلبی را به جای اصلی بفروشند.

شما ترجیح میدهید از فروشگاهی که لوازم کوهنوردی و فوتبال و والیبال و بسکتبال را در کنار هم میفروشد اسکیت بورد خود را خریداری کنید؟ یا از مجموعه ای که چند دهه به طور تخصصی بر روی توزیع اسکیت برد و آموزش این ورزش پرداخته.

کسی میتواند شما را راهنمایی کند که در رشته ورزشی اسکیت بورد تخصص داشته باشد و تنها فروشنده لوازم ورزشی نباشد.

بارها مشاهده شده به دلیل خرید کردن از مغازه هایی که اطلاع کافی در زمینه اسکیت برد ندارند، خریدار دچار مشکل شده، حتی در بعضی موارد تراک اسکیت بورد برعکس بر روی تخته بسته شده بوده(!!)

پیشنهاد ما برای افراد مبتدی اسکیت بردهای کامل برند TSIXTY است. این اسکیت ها زیر نظر مربیان و متخصصین این رشته ورزشی بهینه شده و تمامی قطعات آن مناسب برای یک فرد مبتدی طراحی و ست آپ شده. با خیال راحت این اسکیت ها را خریداری کنید و از یادگیری اصولی این رشته ورزشی لذت ببرید.

بهترین سایز اسکیت بورد برای افراد مبتدی کدام است؟

اسکیت بردها در اندازه های مختلف وجود دارند. سایز اسکیت بوردها بر اساس عرض آنها بیان می شود و واحد آن اینچ است. اندازه های معمولی و متداول در اسکیت برد سایزهای (7.75) و (8) و (8.25) اینچ است.

پیشنهاد ما برای افراد مبتدی، تخته سایز 8 اینچ می باشد. اکثر اسکیت بوردهای کامل همین سایز می باشند. با توجه به عرض این تخته، یادگیری با این تخته آسانتر می باشد. زیرا فضای بهتری برای پای شما محیا میکند و تعادل برای شما آسانتر خواهد بود.

بعد از حرفه ای شدن و یادگیری با این سایز تخته، تجربه شما بیشتر می شود و متوجه می شوید که آیا به تخته بزرگتر یا کوچکتر نیاز هست یا خیر.

برای یادگیری اسکیت برد حتما نیاز به مربی دارم؟

خیر! شما میتونید اسکیت برد رو خودتون یاد بگیرید. با دیدن ویدیوهای آموزشی و تمرین کردن میتونید اسکیت بورد رو یاد بگیرید.

مربی به شما کمک میکنه و مشکلاتتون رو بهتون میگه، اما در نهایت این شما هستید که با تمرین کردن اسکیت برد رو یاد میگیرید. یادگیری بدون مربی یک فرایند آزمون و خطاست. اما با آهسته یاد گرفتن و تمرین این مراحل به خوبی در مسیر یادگیری قرار میگیرید و هیچکس بهتر از خودتان نمیتواند ضعف و نقاط قوت شما را پیدا کند.

هیچ دو نفری کیک فلیپ را دقیقاً به یک شکل انجام نمی دهند، و شما باید بفهمید که شما چگونه این کار را انجام میدهید. یادگیری اسکیت بورد مسیری برای خود یابی است.

می توانید از اسکیت بازان با تجربه بخواهید که نکاتی رو برای شما بازگو کنند. یا از بخش ویدیوهای آموزشی وب سایت دیدن کنید، ما تمام مراحل یادگیری اسکیت برد از ابتدایی ترین حرکات رو توضیح دادیم و نکات مربوط به هر حرکت را ذکر کردیم.

آیا یادگیری اسکیت برد سخت است؟

اینکه میخواهید دقیقا با اسکیت برد چه کاری انجام بدهید تعیین کننده پاسخ است. اگر میخواهید فقط راید کردن با اسکیت بورد را یاد بگیرید، با کمی تمرین میتوانید آن را یاد بگیرید و می توان گفت آسان است.

اما یادگیری اسکیت برد به منظور تریک زدن، کمی مسئله را پیچیده تر می کند.

یادگیری تریک های اسکیت بورد به سن، تناسب اندام، روحیه شما و یادگیری حرکات اصولی بستگی دارد. اگر به ترتیب و از اصول اولیه شروع کنید، یادگیری اسکیت بورد سخت نیست.

اسکیت برد نیاز به تمرکز بالا و صبر دارد. شاید در این مسیر بارها زمین بخورید اما نباید زود ناامید شوید، اگر ایمان داشته باشید که می توانید این حرکت را انجام دهید در نهایت موفق می شوید.

چه سنی مناسب یادگیری اسکیت برد است؟ آیا سن من برای یادگیری اسکیت بورد زیاد است؟

تونی هاوک در سن 46 سالگی رکوردهای پرش را جابجا می کند و در عین حال بچه ای به نام تام شار در سن 12 سالگی رکورد چرخش 1080 درجه را می شکند.

هیچ محدودیتی در سن وجود ندارد. شما در هر سنی میتوانید اسکیت برد را یاد بگیرید. اما به طور معمول محدوده سنی 5 تا 10 سال بهترین سن برای یادگیری اسکیت بورد است. اگر میخواهید یادگیری اسکیت برد را شروع کنید حتما باید از کلاه و لوازم ایمنی استفاده کنید.
مطمئن شوید که بزرگسالان بر روی بچه ها نظارت داشته باشند.

هرگز برای شروع اسکیت بورد دیر نیست. بسیاری از حرفه ای های این رشته، اسکیت بورد را از سنین بالا شروع کردند. تا زمانی که از نظر بدنی سالم هستید محدودیت سنی وجود ندارد. شاید اگر در سن 30 یا 40 سالگی اسکیت برد را شروع کنید احساس خجالت کنید اما بعد از کمی تمرین کردن و حرفه ای تر شدن این احساس به زودی از بین میرود و جای خود را به احساس سرزندگی و شادابی می دهد.

اصطلاحات رایج در اسکیت برد

ممکن است در جمع هایی که اسکیت برد سواران قرار دارند اصطلاحاتی را زیاد بشنوید اما از معنی آنها بی خبر باشید. در ادامه به بعضی از اصطلاحات رایج در اسکیت بورد می پردازیم.

اسکیتِر (Skater) : به هر کسی که سوار اسکیت برد شود اصطلاحا Skater گفته می شود.

پوش (Push) : معنی لغتی این کلمه هُل دادن یا فشار اوردن است. هنگامی که بر روی اسکیت بورد قرار گرفته اید و با پای خود اسکیت برد را به حرکت می آورید در اصطلاح دارید پا میزنید یا Push می کنید.

تِیل (Tail) , نوز (Nose) : تخته اسکیت بورد دارای دو قوس در ابتدا و انتها می باشد. قوس جلوی اسکیت بورد Nose نام دارد و قسمت پشت اسکیت بورد Tail نام دارد. قسمت Nose یا همان جلوی اسکیت برد کمی از Tail بلندتر می باشد.

گوفی (Goofy) , رگولار (Regular) : اسکیتر ها به دو دسته گوفی و رگولار تقسیم می شوند. اگر پای چپ خود را روی اسکیت بورد می گذارید و با پای راست Push میکنید شما Regular هستید. و اگر پای راست خود را روی اسکیت برد قرار می دهید و با پای چپ Push میکنید شما گوفی هستید.

تولز (Tools) : اسکیت بورد دارای 3 سایز مهره متفاوت است. آچار اسکیت برد یا همان Tools آچاری است که این 3 سایز را به صورت یکجا در خود دارد و با استفاده آن میتوانید این مهره ها را باز کنید یا آنها را سفت کنید.

تریک (Trick) : به فوت و فن هایی که با اسکیت بورد انجام می شود Trick گفته می شود. پریدن با اسکیت برد، چرخاندن اسکیت بورد زیر پاها، رفتن روی میله یا لبه جدول همگی Trick هستند.

پاپ (Pop) : اکثر نریک ها با Pop کردن شروع می شود. هنگامی که شما انتهای اسکیت برد خود را به زمین میزنید و اسکیت بورد را از زمین بلند میکنید، دارید اسکیت رو Pop میکنید.

لَند (Land) : معنی لغتی این کلمه فرود آمدن می باشد. هنگامی که شما تریکی را انجام میدهید و آن تریک به درستی انجام می شود، شما تریک را Land کرده اید.

بِیل (Bail) : انتظار نداشته باشید که تمامی تریک های شما لَند شوند. هنگامی که قصد دارید تریکی را انجام دهید ، اما موفق نمیشوید و تریک انجام نمی شود، شما در اصطلاح Bail داده اید. به زمین خوردن در اسکیت برد نیز Bail گفته می شود.

آلی (Ollie) : یکی از ابتدایی ترین تریک های اسکیت برد Ollie یا همان پریدن با اسکیت بورد می باشد. برای این کار باید اسکیت را Pop کنید و پای جلوی خود را روی گریپ بکشید.

کیک فلیپ (Kick-Flip) هیل فلیپ (Heel-Flip) : از حرکات پایه اسکیت بورد می باشند که در این حرکات بعد از پاپ کردن اسکیت و بلند شدن آن از زمین، اسکیت برد زیر پاهای اسکیتر یک دور کامل از عرض می چرخد و دوباره زیر پای اسکیتر قرار میگیرد.

لِژ (Ledge) : هر لبه ای که بتوان با اسکیت روی آن اسلاید کنید یا روی آن تریک بزنید لژ نامیده می شود. مثل لبه های جدول یا بلوک.

فلَت (Flat) : تریک زدن روی سطح های صاف و زمین را Flat بازی کردن می گویند.

هَف پایپ (Half-Pipe) : حتما زمین های U شکل که اسکیتر ها روی آن میروند را دیده اید. به زمین های نیم دایره بزرگ U شکل ، هف پایپ گفته می شود. ابتدا و انتهای این زمین ها کاملا عمودی می شوند و قسمت پایینی این زمین ها صاف می باشند.

پول (Pool) : یا همان استخر، یک سبک دیگر از بازی کردن اسکیت بورد است. استخرهایی که دیواره های آن دارای قوس باشد میتواند به عنوان یک زمین بازی اسکیت باشد.

43 دیدگاه در “سوالات متداول اسکیت برد

  1. امیرعلی گفت:

    سلام و خسته نباشید اسکیت برد من یه چرخش بالاس و روی زمین نیست میشه علتشو بدونم
    البته که تازه خریدمش
    با تشکر

    1. سلام بعد یه مدت که بوشینگ تراک ها نرم تر شن اوکی میشه

  2. . گفت:

    اگه اسکیت بر حسب اتفاق کلا خیس شه چیکارش کنیم که تا حد امکان از آسیب دیدگیش کم بشه ؟ و اینکه اگه فقط یبار آب بخوره و با دسمال تا حد ممکن خشکش کنی مشکلی ایجاد میکنه؟

    1. سلام اسکیت برد اصلا نباید آب بخوره باید سریعا خشک شه ولی آب خیلی راحت به چوب نفوذ میکنه و به تخته و بلبرینگ آسیب میزنه

      1. negar گفت:

        سلام من اسکیت بردمو تازگی خریدم ولی روان نیست یعنی مشکل از چرخ هاشه؟

        1. سلام هم میتونه چرخ باشه هم بلبرینگ باید چک کنید

  3. نم گفت:

    چرا وقتی می‌خوام ب چپ یا راست بچرخم فشار میارم ب اسکیت تراک صدا میده – کلا 2 هفتس گرفتم المنت –

    1. سلام شاید صدای بوشینگ هست

  4. Jana گفت:

    اسکیت کروزر برای چه سنی مناسبه؟
    من اسکیت برد هم کار میکنم و ۱۶سالمه برای وقتایی که میریم پارک برای دور زدن میخوام استفاده کنم به صرفس که بخرم؟

    1. سلام هر سنی میتونه استفاده کنه برای راید کردن و تو خیابون رفتن خیلی روان و باحال تره 100%

  5. گفت:

    سلام اقساط هم دارید؟

    1. مهدی ابراهیمی گفت:

      سلام، خیر

  6. بردیا گفت:

    سلام چرا هرچی پامو روی اسکیت برد فشار میدم تا چپ و راست بشه خشکه و نمیشه

    1. سلام بوشینگ نسبت به وزنتون باید ببندید روی تراک احتمالا وزنتون کمه و بوشینگتون هارد هست

  7. پرهام سبزیکار گفت:

    سلام اسکیت برد من کج میره چیکار کنم

    1. سلام بستگی به خیلی چیزا داره تشریف ببرید فروشگاه حضوریمون یا تو واتساپ برامون عکس و فیلم بفرستید از اسکیتتون مشکلشو بگن

  8. ممدورچی گفت:

    سلام اگه اسکیت برد خیس شد یا زیر بارون بود چیکار کنیم

    1. سلام نباید این اتفاق بیوفته . بزارید خشک شه کاری نمیشه کرد

  9. سلین گفت:

    من دیشب اسکیت برد خریدم… یک جفت چرخش یکم شله این عادیه یا ببرم درستش کنن؟

    1. سلام چرخاش معمولا باید کمی شل باشه اگه سفت سفت باشه به بلبرینگ فشار میاد معمولا

  10. حسین گفت:

    سلام من ۱۴سالمه و نمیدونم باید چه سایزی اسکیت برد بگیرم
    متوسط یا بزرگ

    1. سلام لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید راهنمایی میکنن

  11. Mahan گفت:

    سلام،من یه دوباره آب ریخت رو اسکیت بردم،هربار اندازه نصف لیوان،خراب میشه؟یا چیکار کنم که خراب نشه؟

    1. سلام مشکلی نیست خشک کنید. در کل نباید آب بریزه رو اسکیت

  12. pouria گفت:

    تراک و چرخ پهن ژله ای داخل سایت هست

  13. alirezaft4040 گفت:

    اسکیت برد های پیچ tsixty خوب هست

  14. سلام احتمالا صدای بلبرینگه باید ببرید فروشگاه حضوری چک کنن براتون

  15. Alisan گفت:

    سلام یه سوال ذهن من رو درگیرکرده که اون لایه ی رنگی که وسط اسکیت بر است برای چیه میشه بگید بی زحمت

    1. سلام دلیل خاصی نداره فقط رنگ شده اون لایه چوب برای زیبایی میشه گفت.

  16. artin گفت:

    سلام ببخشید اگه تراک از تخته اسکیت برد بزرگ تر باشد چه میشود

    1. سلام نباید تراک بزرگ انتخاب کنید برای تخته مثل اینکه کفش بزرگ تر از سایز پاتون بپوشید. ممکنه وقت پا زدن پاتون به تراک بخوره و زمین بخورید.

  17. Arya گفت:

    سلام من اسکیت بردمو دیشب خریدم روی یک سطح صاف هلش میدم کج میره باید چیکار کنم آیا مشکلی هست

    1. سلام واتساپ پیام بدید باید عکس اسکیتتون بفرستید شاید اسکیت استاندارد تهیه نکردید

  18. فاطمه گفت:

    سلام ، آدرس فروشگاه حضوری کجاست ؟
    منیریه؟
    یه سوال داشتم دوازده سالمه چه نوع اسکیت بردی بهتره و اینکه رو آسفالت خراب میشه ؟

    1. سلام آدرس فروشگاه پایین سایت نوشته شده.
      برای مشاوره تماس بگیرید راهنمایی بگیرید در خدمتم

  19. مصطفی گفت:

    اقا من 18 سالمه نمیدونم کروزر میگیرم باید چ اندازه ای بگیرم

    1. سلام . ۲۵ اینج خوبه براتون

  20. سپهر گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم جهت دادن اسکیت چجوریه یعنی وقتی فشار میاریم روی سمت چپ میره همون چپ یا میره راست یا چقتی فشار میاریم سمت راست میره راست یا چپ

    1. سلام به فیلم های آموزشی داخل سایت مراجعه کنید

  21. Fazel گفت:

    سلام
    گوشه ی گریپ تیپ اسکیتم یه ذره باز شده
    چیکار باید بکنم؟

    1. سلام چسب قطره ای بزنید

  22. پ.پ گفت:

    چطوری میشه گیرپ تیپ را تعویض کرد ؟؟

    1. سلام ویدیو سرهم کردن اسکیت برد رو چک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من