اسکیت برد, راهنمای خرید

راهنمای خرید مناسب ترین کفش اسکیت

انتخاب مناسب ترین کفش اسکیت
4.1/5 - (11 امتیاز)

پوشیدن یک کفش مناسب اسکیت می تواند تفاوت بسیار زیادی در بازی شما ایجاد کند. پوشیدن یک کفش اسکیت خوب بسیار مهم است زیرا باعث افزایش قدرت ، احساس کردن تخته اسکیت، جلوگیری از ضربه دیدن به پا و آسیب می شود.

همه پاها یکسان نیستند و موارد زیادی وجود دارد که باید در انتخاب کفش اسکیت خود در نظر بگیرید. پس چگونه کفش های اسکیت بورد مناسب را انتخاب کنیم؟

بهترین کفش اسکیت کفشی است که با پاها و سبک اسکیت بازی کردن شما متناسب باشد.

کفش اسکیت باید به گونه ای باشد که در عین حال که از پای شما محافظت می کند، احساس کردن تخته اسکیت را از بین نبرد.

به طور کلی جنس کفش جیر توصیه می شود ، اما نوع کفش به سلیقه شخصی شما بر می گردد.

شاید زیاد به کفش های اسکیت توجه نشده باشد بنابراین تصمیم گرفتیم کمی تخصصی تر آن را بررسی کنیم. این یک پست طولانی است ، و در انتهای این مقاله چند توصیه به شما می دهیم. در اینجا هر آنچه در مورد کفش اسکیت بورد نیاز است بدانید وجود دارد.

با ما همراه باشید.

انتخاب مناسب ترین کفش اسکیت

[accordion auto_open=”true”]

[accordion-item title=”راهنمای خرید مناسب ترین کفش اسکیت”]

[row]

[col span=”6″ span__sm=”12″]

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[/col]

[/row]

[/accordion-item]

[/accordion]

نشانه های یک کفش اسکیت خوب چیست؟

سعی کنید به دنبال کفشی باشید که فاکتورهای زیر را داشته باشد.

  • جنس جیر
  • تکیه گاه پاشنه
  • جنس ضخیمتر در قسمت انگشتان جهت محافظت از انگشتان پا
  • بندها در قسمتی نباشد که پا را روی گریپ می کشید
  • کفه ای که بتواند به خوبی جلوی ضربه را بگیرد.

بهترین کفش اسکیت برد کدام کفش است ؟

شاید مقداری زمان ببرد تا بتوانید کفش های خوبی پیدا کنید که مناسب شرایطتان باشد. اما نکات بالا ویژگی های اصلی یک کفش مناسب است که باید آن ها را در نظر بگیرید.

کفش اسکیت برد خوب باید بتواند جلوی ضربه را بگیرد و در عین حال به شما اجازه بدهد قسمت گریپ اسکیت را به خوبی با پای خود احساس کنید.

نسبت به کفش های معمولی بند باید کمی بیشتر با قسمت بغل و جلوی اسکیت فاصله داشته داشته باشد که هنگام تریک زدن پاره نشود. بند های پاره بسیار آزار دهنده است اما اگر بتوانید کفش را مناسب انتخاب کنید مشکلی نخواهید داشت.

به نحوه اسکیت خود فکر کنید و ببینید ممکن است در کدام ناحیه ساییدگی و پارگی شکل بگیرد.

تفاوت زیره های Vulcanized و Cupsole

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که زیره Cupsole و Vulcanized چیست. تفاوت آنها در دوام آنها و احساس کردن تخته اسکیت زیر پاهای شماست.

به طور کلی Cupsole ها ضخیم تر از Vulc هستند و از پاشنه پا بیشتر محافظت می کنند. اما نکته منفی این است که اسکیت را کمتر احساس می کنید و شاید تسلط کمتری روی اسکیت داشته باشید.

سوال این است که کدام بهتر است؟ چیزی به اسم گزینه بهتر وجود ندارد و به سلیقه شخصی شما بر میگردد که با کدام مدل راحت تر هستید و به نسبت اسکیت سواری باید کفش خود را انتخاب کنید.

تفاوت زیره Vulc و Cupsole در کفش های اسکیت

زیره های Vulcanized

زیره های Vulcanized اصطلاحا به زیره هایی گفته می شود که به صورت دو تکه باشد. یعنی یک قطعه جداگانه دور تا دور زیره کفش چسبیده باشد که معمولا پس از کمی بازی کردن با اسکیت این زیره ها شروع به ریزش می کنند.

زیره دوم معمولا کمی سبک تر و کمی باریک تر است. با کفی های Vulc برد را بیشتر احساس می کنید.

این کفش ها برای کسانی که احساس کردن اسکیت زیر پا را ترجیح می دهند بسیار مناسب است. کفی نازک و انعطاف پذیری کفش برای اسکیت بازهایی که زیاد تریک می زنند مناسب است.

زیره Vulcanized جداگانه وصل می شوند

البته باید توجه داشته باشید این بدان معنا نیست که کسانی که Cupsole می پوشند نتوانند تریک بزنند. در واقع بعضی از اسکیت سواران بین این دو مدل هیچ تفاوتی احساس نمی کنند.

کفش های Vulc به دلیل عدم پشتیبانی از پاشنه و داشتن زیره های نازک، محافظت کمتری در برابر ضربه دارند. دوام آن ها نسبت به کفه های Cupsole کمتر است اما این نیز به سبک بازی شما بستگی دارد.

به طور متوسط این نوع کفش ها کمی ارزانتر هستند و نقطه ضعف آن ها این است که کمتر از پاشنه شما محافظت می کنند.

اگر خیلی گپ نمی کنید و تریک نمیزنید، در عوض بیشتر در مینی رمپ، سطح شیبدار یا استخر بازی می کنید این کفش ها بسیار عالی هستند.

ویژگیهای Vulc :

  • احساس بهتر اسکیت زیر پایتان
  • کمی سبک تر
  • اغلب ارزان تر
  • زودتر ساییده می شود و از بین می رود

زیره های Cupsole

در اوایل شکل گیری کفش های اسکیت، پس از اینکه اسکیت باز ها از کبودی پاشنه شکایت کردند، شرکت های تولید کننده کفش به این فکر افتادند که طراحی جدیدی به کار بگیرند و این گونه بود که کفه های Cupsole طراحی شدند.

این زیره های شامل چندین لایه شامل یک لایه جامد، مقداری بالشتگ و یک لایه لاستیکی است.

کفی های Cupsole کمی بزرگتر هستند. این بدین معنا است که بین پای شما و اسکیت فاصله بیشتری وجود دارد بنابراین اسکیت را کمتر احساس می کنید.

زیره Cupsole قالب یک تکه کفش

اگر به کفش هایی نیاز دارید که برای مدتی بیشتر دوام بیاورند کفش های Cupsole برای شما مناسب هستند. دوام آنها از Vulc بیشتر است اما با آنها تخته اسکیت را کمتر احساس می کنید.

این زیره ها به نسبت Vulc از انعطاف کمتری برخوردار هستند اما اگر در پاشنه پا احساس درد یا کبودی می کنید این کفش ها برای شما مناسب هستند و از صدمات بیشتر جلوگیری می کنند.

زیره های Cupsole به قسمت روی کفش می چسبند و کفش در داخل آن تعبیه می شود و دوام بیشتری دارند.

اگر بر روی ریل های بزرگ بازی میکنید یا پله های بزرگ را می پرید Cupsole بهترین گزینه برای شماست و اگر بدنبال چیزی هستید که دوام بیشتری دارشته باشد انتخاب عالی ای است.

  • پشتیبانی بیشتری از پای شما می کند
  • با دوام تر است و محافظت بهتری دارد
  • اسکیت را کمتر احساس می کنید
  • معمولا گران تر هستند

کفش های ساق دار، نیم ساق و بدون ساق

تفاوت کفش های ساق دار، نیم ساق و بدون ساق در کفش های اسکیت در چیست؟ محافظت از مچ پا و آزادی حرکت.

اگر اسکیت زیاد به مچ پای شما برخورد میکند کفش های ساقدار و نیم ساق برای شما مناسب است و از پای شما بیشتر محافظت می کنند.

کفش های ساق دار مانع از پیچیدن مچ پا می شوند.

در عوض کفش های نیم ساق و بدون ساق آزادی حرکت بیشتری به شما می دهند و راحت تر می توانید بازی کنید.

تفاوت کفش های ساق دار بدون ساق و نیم ساق

کفش های بدون ساق و آزادی حرکت

اگر به آزادی حرکت نیاز دارید به سراغ کفش های بدون ساق بروید. این کفش ها کاملا استاندارد هستند و در مقایسه با کفش های ساق دار وزن کمتری دارند.

نکته منفی این است که مچ پا را در معرض خطر قرار می دهد و باعث آسیب پذیری بیشتر آن ها می شود.

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که اسکیت با مچ شما زیاد برخورد می کند بهتر است که کفش های ساق دار بگیرید. در غیر این صورت کفش های بدون ساق بسیار عالی هستند.

کفش های نیم ساق و آزادی جزئی مچ پا

کفش های نیم ساق مدل های میانی هستند و در وسط قرار دارند.

آن ها نسبت به کفش های ساق دار آزادی بیشتری در بازی اسکیت به شما می دهند و نسبت به کفش های بدون ساق بیشتر از پای شما محافظت می کنند.

کفش های ساق دار برای محافظت از مچ پا

کفش های ساق دار آزادی حرکت کمتری دارند اما از مچ پای شما به خوبی محافظت می کنند. آن ها مانع از پیچ خوردگی مچ پا می شوند و هنگامی که اسکیت می خواهد با مچ پای شما برخورد کند جلوی ضربه شدید آن را می گیرد.

برخی از کفش های ساق دار دارای بالشتک اضافی برای افزایش جذب ضربه هستند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که کفش های ساق دار به پای شما اجازه نمی دهد خیلی خوب نفس بکشد و ممکن است پای شما بو بگیرد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید چند جوراب ورزشی مخصوص تهیه کنید اما به طور کلی کفش های اسکیت زودتر از کفش های ورزشی دیگر عرق می کنند و ممکن است بو بگیرد.

کفی کفش اسکیت

کفی ها از قسمت های مختلفی تشکیل می شوند و به نوع کفش بستگی دارد. برخی از آن ها دارای قسمتی برای پشتیبانی از پاشنه پا هستند.

کفی های نازک به شما اجازه می دهند اسکیت را در زیر پای خود بهتر احساس کنید و کنترل بهتری روی اسکیت داشته باشید اما شما به چیزی نیاز دارید که بتواند ضربه ها را نیز کاهش دهد و به پای شما آسیب نرسد.

و مهم ترین ویژگی های کفی های چند لایه این است که از تاول جلوگیری می کنند و از کبودی پاشنه و آسیب دیدگی پا محافظت می کنند.

توجه داشته باشید کفشی تهیه کنید که کفی های آن امکان تعویض داشته باشند و بتوانید آن ها را بیرون بیاورید. شاید لازم باشد بعد از مدتی کفی ها را تعویض کنید.

زیره های کفش اسکیت از یک زیره و کفی تشکیل شده است که فشرده هستند و به یکدیگر چسبیده و حداکثر پشتیبانی را دارد. بیشتر کفی ها از جنس سبک و انعطاف پذیر ساخته شده است.

کفی های ارزان تر از فوم های نازک ساخته می شوند و کفی های با کیفیت تر جنس ژل مانند دارند و ترکیبی از فوم های با کیفیت تر هستند.

در صورت نیاز به پشتیبانی بیشتر می توانید کفی ها را جداگانه خرید کنید.

زیره ژله ای کفش Globe

محافظت از انگشتان پا

برخی از کفش ها در قسمت انگشتان پا از محافظت بیشتری برخوردار هستند و از لایه های اضافی در قسمت انگشتان بهره می برند.

این پوشش اضافی باعث می شود کفش شما دوام بیشتری داشته باشد و در برابر اصطکاک مقاومت بیشتری داشته باشد. حرکاتی مانند Kickflip یا تریک هایی که باید پای خود را روی گریپ اسکیت بکشید موجب می شود کفش شما کم کم ساییده شود و از بین برود.

کفش هایی که در قسمت انگشتان پا از لایه های اضافی برخوردار باشد دیرتر ساییده می شود. در نتیجه کفش شما عمر بیشتری خواهد داشت.

کفش مناسب برای محافظت از انگشتان پا

بند کفش اسکیت

در بعضی مدلهای کفش اسکیت اولین چیزی که دچار صدمه و از بین رفتن می شود بندها هستند. کفش هایی که قسمت بند آنها از کناره های آن فاصله نداشته باشند، هنگام بازی کردن بند ها ساییده می شوند و از بین می روند.

برخی از کفش های اسکیت از محافظ های فلزی در قسمت سوراخ بند بهره می برند که به استحکام آن می افزاید. همچنین بعضی از کفش ها دارای بند اضافی هستند.

بند کفش

برای جلوگیری از پاره شدن بند ها می توانید به آن Shoe Goo بزنید و اصطحکام آن را افزایش بدهید اما نکته منفی این مسئله آن است که بعد از زدن چسب کفش دیگر نمی توانید بند ها را شل یا سفت کنید.

جنس کفش اسکیت

اسکیت بازهای حرفه ای حتما به کفش با جنس جیر نیاز دارند. کفش های جنس جیر طول عمر بیشتری دارند و احساس بهتری هنگام اسکیت کردن می دهند.

کفش های پارچه ای ضعیف ترین جنس برای اسکیت سواری هستند و فقط باید در کروز کردن از آنها استفاده کرد. در غیر این صورت با کوچکترین حرکات فلیپ یا Ollie پاره می شوند و از بین می روند.

کفش چرم و اسکیت برد

کفش های چرمی نیز برای اسکیت وجود دارند اما این کفش ها بدلیل ضخامت و جنس بخصوص چرم، موجب می شوند تخته را کمتر احساس کنید.

کفش جیر

انتخاب شماره 1 اسکیت باز ها در کفش قطعا جنس جیر است. کفش های اسکیت که بیشترین دوام را دارند از جیر ساخته می شوند.

آن ها می توانند بسیار بیشتر از کفش های پارچه ای عمر کنند.

همچنین جنس جیر راحت تر قابل تعمیر است. بهر حال در ورزش اسکیت، کفش ها دیر یا زود پاره می شوند و عمر مشخصی دارند اما با چسب های Shoe Goo می توانید عمر آن ها را افزایش دهید.

بهترین جنس کفش اسکیت جیر می باشد

کفش پارچه ای

کفش های پارچه ای مانند All-Star ارزان تر هستند اما هنگام انجام حرکت های نمایشی خیلی دوام نخواهند داشت.

لایه پارچه ای کفش می تواند نهایتاً یک ساعت یا کمتر اسکیت کردن را تحمل کند و خیلی سریع پاره می شوند.

کفش پارچه ای ونس

اگر بیشتر میخواهید با اسکیت خود کروز کنید و به سواری علاقه دارید می توانید به دنبال کفش های پارچه ای باشید.

نکات مثبت کفش های پارچه ای این است که باعث تعریق کمتر پا می شود.

نوع پا و کفش اسکیت

نکته حائز اهمیت این است که خرید آنلاین تنها در صورتی توصیه می شود که از مارک کفش خود اطمینان داشته باشید و بدانید دقیقاً از چه خصوصیاتی برخوردار است و آیا مناسب برای اسکیت کردن هست یا خیر.

در غیر این صورت حتما خرید حضوری انجام دهید و از جنس کفش و اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کنید.

همه کفش های اسکیت متناسب با همه نوع پا نیستند. برخی کفش ها مناسب برای برخی پاهای خاص هستند و باید متناسب با پای خود کفش مناسب انتخاب کنید.

مطمئن شوید که کفش های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک خریداری نکنید. دقیقا مانند کفش های رانینگ به کمی فضای اضافی نیاز دارید اما نه آنقدر که پای شما خیلی آزاد باشد. فضای زیاد شما را با یک احساس ناپایدار روبرو می کند به نوعی که انگار کفش های شما روی اسکیت می چرخد و این بد است.

به برش کفش توجه کنید. عرض بیشتر به معنی کم قوس شدن در اطراف پا است. کفش های عریض برای پاهای پهن تر مناسب هستند.

اگر پای باریک دارید به دنبال کفش باریک بروید. اگر کفش شما خیلی باریک باشد باعث گرفتگی پا می شود.

پاهای پهن

اگر پاهای پهن دارید به کفش پهن تری نیاز دارید. اگر کفش های شما خیلی باریک باشد، پاها آسیب می بینند. اطمینان حاصل کنید که داخل کفش به سمت پای شما فشار نیاورد. باید احساس راحتی کنید و تنها با بررسی کفش می توانید متوجه شوید که چه کفشی برای شما مناسب است.

پاهای باریک

اگر پاهای باریکی دارید حتما کفش های باریک تهیه کنید. کفش های پهن باعث بی ثباتی می شوند و پاهای شما را فرا می گیرد. اگر در انتخاب کفش مناسب مشکل دارید، کفی های مختلف را در کفش امتحان کنید. این طوری راحت تر می تونید پای خودتون رو تو کفش فیت کنید. سعی کنید جلوی کفش فضای خالی در نظر بگیرید تا کفی ها واقعا جا شوند.

پاهای بزرگ

مهمترین نکته در مورد پاهای بزرگ این است که معمولا بلند ولی باریک هستند. مثلا کسی که سایز پای 47 دارد، پای او آنقدر پهن نیست و بیشتر کشیده و باریک است. پس معمولا برای کسانی که پای خیلی بزرگ دارند کفش های باریک مناسب است.

کف پای صاف

اگر کف پای شما صاف است احتمال گرفتگی در نزدیکی ناحیه کف پا بیشتر است. حتی برخی از کسانی که کف پای صاف دارند از کمردرد شکایت می کنند. سعی کنید کفشی پیدا کنید که بتوانید کفی های طبی مخصوص کف پای صاف را در آن ها قرار دهید.

مارک های کفش اسکیت خوب

در مورد مارک ها و اینکه کدام یک از آن ها کفش های اسکیت خوبی تولید می کنند بحث های زیادی وجود دارد.

هرکس بسته به اولویت های شخصی خود مارک مورد علاقه اش را انتخاب می کنند.

اما به طور کلی برندهای شناخته شده و استاندارد کفش اسکیت به ترتیب زیر می باشد :

Globe

DC

eS

Lakai

Emerica

Etnies

Vans

و …

تمام این مارک ها کفش اسکیت با کیفیت بالا تولید می کنند و اکثر آنها سال های زیادی است که دارند این کار را انجام می دهند و می توان به آن ها اعتماد کرد.

فروشگاه کفش اسکیت

کفش های اسکیت بورد چه مدت دوام می آورند؟

دوام کفش اسکیت به میزان اسکیت کردن شما و نوع ترفندهای شما بستگی دارد. عامل دیگری که وارد عمل می شود وضعیت گریپ تیپ اسکیت شما است. اگر زیاد اسکیت می کنید و حرکات زیادی انجام می دهید و همچنین گریپ اسکیت شما تازه و نو است، ممکن است کفش در عرض یک هفته خراب شود. حرکاتی مانند Ollie و Flip پارچه کفش شما را ساییده می کنند بنابراین هنگام تهیه کفش جدید این مورد را در نظر بگیرید.

پیشنهاد ما برای جلوگیری از فرسوده شدن اسکیت استفاده از Shoe Goo است. این محصول که یک نوع چسب مختص کفش است.

از این چسب در قسمت هایی که کفش ساییده می شود استفاده کنید و می توانید اثر اعجاب انگیز آن را مشاهده کنید.

این چسب بعد از خشک شدن حالت نرم دارد و به هیچ وجه کفش شما را خشک و غیر منعطف نمی کند.

با استفاده از این چسب ها، یک لایه محافظ بر روی کفش شما شکل می گیرد که مانع از ساییده شدن کفش شما می شود و در عوض این چسب از بین می رود و می توانید مدام این کار را تکرار کنید و کفشتان سالم بماند.

آیا واقعاً به کفش اسکیت بورد نیاز دارید؟

بله ، اگر می خواهید به صورت تخصصی اسکیت کنید کفش های مخصوص اسکیت برد ضروری هستند. این نوع کفش با کفش های دیگر تفاوت هایی دارد. درست مثل زمانی که می خواهید مسیر زیادی را بدوید، نیاز به کفش مخصوص دویدن دارید زیرا کفش های غیر استاندارد هنگام دویدن طولانی مدت برای زانوها بسیار ناخوشایند و مضر است.

همانند مثال بالا برای ورزش اسکیت برد نیز به کفش های مخصوص اسکیت برد نیاز دارید زیرا فاکتورهای مهمی دارد که برایتان توضیح دادیم.

کفش اسکیت مخصوص کروز کردن

کسانی که فقط قصد کروز کردن با اسکیت را دارند نیاز نیست نگران هیچ موردی باشند.

حتی می توانید از کفش های رانینگ برای کروز کردن استفاده کنید.

البته شاید از آن دسته آدم هایی باشید که هنگام کروز کردن هم دوست دارید حرکاتی مانند Ollie را انجام دهید.

در این صورت بهتر است از کفش های اسکیت استفاده کنید اما با این حال باز هم می توانید با کفش های معمولی این کار را انجام دهید.

جوراب های مخصوص برای جذب عرق

برای مقابله با عرق کردن پا می توانید از جوراب های مخصوص اسکیت برد یا جوراب های ورزشی مناسب دویدن استفاده کنید.

جوراب ها برای جلوگیری از ضربه خیلی تاثیری ندارند، اما یک جوراب خوب راحتی بیشتری برای شما ایجاد می کند.

استفاده از جوراب های ورزشی آنچنان ضروری نیست اما اگر از پاهای عرق کرده متنفر هستید باید به آن توجه کنید و جوراب خوب تهیه کنید.

آیا می توانم از کفش مخصوص دویدن برای اسکیت بورد استفاده کنم؟

نه. شاید پوشیدن کفش های رانینگ حس خوبی به شما بدهد و احساس بهتری در پاشنه و کف پای خود داشته باشید و حس امنیت داشته باشید. اما تمام كنترل اسکیت را از دست می دهید.

با کفش های مخصوص دویدن نمی توانید اسکیت کنید زیرا نمی توانید اسکیت را را پاپ کنید.

آنها برای دویدن عالی هستند اما روی اسکیت بورد بسیار ناخوشایند هستند. کف آن بیش از حد ضخیم است ، و سختی می توانید اسکیت بورد خود را احساس کنید. همچنین جنس رویه آن برای اسکیت کردن مناسب نیست و بسیار سریع پاره می شود.

عمر کفش های خود را با Shoe Goo افزایش دهید

برای استفاده بیشتر از کفش های خود ، تهیه یک چسب Shoe Goo را در نظر بگیرید. Shoo Goo برای پر کردن پارگی ها، سوراخ ها و تقویت دوخت استفاده می شود. اگر از ابتدا به کفش های خود Shoe Goo بزنید ، دو برابر بیشتر دوام می آورند.

همچنین هنگامی که کفش هایتان سوراخ شدند کافیست قسمتی از کفش های قدیمی خود را بگیرید و مقداری جیر برش بزنید و با Shoe Goo به کفشتان وصله بزنید. آنگاه می توانید دوباره با همان کفش اسکیت کنید.

چسب کفش Shoe Goo جهت بالا بردن مقاومت کفش اسکیت

ابتدا با کفش های قدیمی خود اسکیت کنید

قبل از شروع اسکیت با کفش های جدید خود اطمینان حاصل کنید که کفش های قدیمی شما کاملاً از بین رفته باشند. به این ترتیب هنوز می توانید آنها را بپوشید در حالی که ظاهر خوبی دارند. همچنین در نظر داشته باشید که شما دارید ورزش می کنید و از خصوصیات این ورزش از بین رفتن کفش است. پس به فکر این نباشید که کفشتان از قیافه افتاده یا خیلی تمیز نیست. اسکیت برد یک ورزش است نه یک نمایش مد و فشن.

چند نکته کلی هنگام خرید کفش اسکیت

حال که برای خرید کفش اسکیت اطلاعات کافی کسب کرده اید، هنگام خرید باید چند مورد را در ذهنتان داشته باشید.

به نوع پای خود توجه کنید (پهن، کوچک، صاف و …)

به نوع بدن، وزن و نوع اسکیت بازی خود فکر کنید. آیا احساس کردن اسکیت برد با روی پا برای شما حائز اهمیت است یا خیر.

آیا ممکن است به پاشنه پای خود آسیب بزنید یا خیر؟ در این صورت نکات در مورد کفی و زیره کفش را فراموش نکنید.

مطمئن شوید که از کفش خود بیشترین بهره را می برید و با انتخاب درست این موارد یک کفش اسکیت مناسب تهیه کنید.

اگر سوالی دارید در قسمت نظرات از ما بپرسید. خوشحال میشیم اگر بتونیم به نحوی کمکتون کنیم.

4 دیدگاه در “راهنمای خرید مناسب ترین کفش اسکیت

  1. یاسمین لاهوتی گفت:

    سلام کفه پای من صافه چیکار کنم منظور چه کفشی بخرم ؟

    1. همه کفشا رو میتونید استفاده کنید ولی کفی طبی باید داشته باشید

  2. amir گفت:

    واو
    بهترین و کامل ترین توضیحاتو دادین
    بهترین هستین در این کار
    سپاسگزارم

    1. ممنون از لطف شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *